Microburst – Микропорыв

There are many safety factors that pilots have to take into consideration while completing a safe flight. Everything has to be taken into mind wh, en planning a flight. From weight and balance to preflight inspections. the One safety factor that is impossible to have control over is the weather. There are many aspects of weather that can affect an aircraft, in this report I will specifically talk about the microburst.

Microbursts are powerful downdrafts associated with thunderstorms. We have been able to identify microbursts through many studies regarding wind shear and meteorology research. Wind shear is basically a rapid change in wind velocity and direction that happen because of many factors in weather conditions. Such conditions include frontal activity, temperature inversions, and thunderstorms amongst other factors.

Wherever there is ca convective activity such as thunderstorms, there is the possibility of a microburst. Microbursts are associated with downdrafts. These are typically only a few hundred to a few thousand feet across. When the downdraft reaches the ground, it spreads out horizontally and may form a vortex around the downdraft.

Общая оценка: 5
Стоимость обучения: 10-17$/курс
Скидки: Скидки при оформлении годовой подписки и для постоянных пользователей
Режим обучения: Онлайн
Бесплатный урок: Предусмотрен
Методика обучения: Игровая
Онлайн тестирование: Предусмотрено
Литература: Онлайн библиотека
Адрес: 143026, г.Москва, «Сколково», Луговая ул., 4, строение 8, info@lingualeo.com
Отзывы: 17
  • Андрей Воеводин: 2019-05-07 14:37:03

    Полтора года назад купил подписку. Так получилось что в словаре накопилось достаточно много слов, которые я изучаю в основном с помощью Конструктора фраз. Около полутора лет назад зарегистрировали в техподдержке ошибку по некорректному подбору фраз в этом тренажере - постоянно попадаются одни и те же 10-20 фраз из 1000. Вопрос так и не решили, пришлось решить его самостоятельно, добавив слова в наборы. Но сотрудники Lingualeo не стоят на месте, и если вы едете слишком быстро, вам просто обя...

  • lion: 2018-12-25 09:23:09

    нужно очень сильно постараться, чтоб найти у этой школы объективные недостатки) я месяц уже являюсь активным пользователем, перебрал чуть ли не все доступные бесплатные материалы для начинающего уровня и понимаю, что существенно приподнял свой уровень английского - проще стало общаться в играх с иностранными ребятам, лучше их понимаю и более-менее грамотно могу ответить хотя бы простенькими предложениями. структура занятий, особенно по грамматике, проста и незатейлива, в то же время удобна и эфф...

  • Эльза Снежинка: 2018-12-21 18:20:22

    Полтора года, неспеша, по паре часов в неделю занимаюсь на этом сервисе. Слова учу, аудирования прохожу - весьма интересное занятие, однако! Польза ощутима: уже спокойно могу простенькую художественную литературу воспринимать, могу писать предложения, по конструкции сложнее, чем "май нэйм ис Лиза", но до свободной речи ещё далеко, хоть это и не было изначальной целью. Ценовая политика очень лояльная - даже студенты смогут себе не в ущерб бюджету открыть дорогу к знаниям)...

Unfortunately, microbursts can occur without the presence of precipitation being present making the detection of this almost impossible. This is one of the major reasons why there have been so many incidents involving aircraft and microbursts. There are now many different kinds of service stations that help identify microbursts though. The aircraft accident rate due to microbursts in association with classic severe local storms is practically nonexistent for commercial aviation, since the system is apparently well designed to protect passenger jets against these.

Although most accidents are found to be a pilot error due to hazardous attitudes such as ‘macho’ there aren’t many training emphasis on fighting a microburst because most of the time the microburst wins.

From the most famous cases of aircraft accidents associated with microbursts is Delta 191. This flight left from Fort Lauderdale Hollywood International to Los Angeles International Airport in California through Dallas International Airport. The crash happened while the plane was on approach into Dallas. At 1500 the first officer reported seeing lightning ahead yet they continued with the approach. At 800 feet the aircraft accelerated so the crew member reduced power to compensate, then came the adverse effect of the microburst slowing the aircraft down. To compensate for this they added power but the downbursts were to strong and Delta 191 ended up crashing on the ground.

In conclusion, the one factor pilots must always take into consideration and fear is the either. This phenomenon is still something that humans haven’t been able to completely understand and predict.

Подпишитесь, и вы получите доступ к бонусам от школ и курсов английского языка!

Информация о тексте. Нашли ошибку?

Данный текст был составлен автоматически, и протестирован с помощью AI (Artificial Intelligence). Наш искусственный разум должен был справиться с данным текстом на 5, и исправить все возможные ошибки, но, тем не менее, мы не несем ответственности за грамотность данного текста.
На данный момент, тексты проверяются преподавателем английского языка, но это займет время. А мы тем временем стараемся улучшить наш искусственный интеллект!

Если вы нашли ошибку или другую проблему, мы будем благодарны за ваше сообщение!
Есть несколько различных вариантов, как это сделать:

  • Выделите текст с ошибкой, нажмите сочетание клавиш CTRL+ENTER, в открывшемся окне опишите проблему и отправьте нам!
  • Напишите в комментариях ниже о найденной проблеме
  • Воспользуйтесь контакт формой