Упражнение для закрепления.
Постройте все типы вопросов к следующим предложениям:
- You study English every day.(Tы учишь английский каждый день.)
- She сап play the piano very well. (Она может играть на пианино очень хорошо.)
- Не may take my telephone number. (Он может взять мой номер телефона.)
- They often visit their grandparents in the village. (Они часто навещают своих дедушку и бабушку в селе.)
- The children were allowed to watch TV in the evening. (Детям разрешаю? смотреть телевизор вечером.)
- She likes to sing with her friends. (Она любит петь со своими друзьями.)
- We must come at school in time. (Мы должны прийти в школу вовремя.)
- The cat is in the tree. (Кот сидит на дереве.)
- You should give up smoking. (Вам следует бросить курить.)
- I worked in the camp last summer. (Я работал прошлым летом в лагере).
Ключи:
СПЕЦИАЛЬНЫЙ ВОПРОС
1 .When do you study English? 2. How well can she play the piano? 3. What may he take? 4. Where do they often visit their grandparents? 5. When were the children allowed to watch TV? 6. What does she like to do? 7. Why must we come at school in time? 8. Where is the cat? 9. What should I give up? 10. When did you work in the camp?
РАЗДЕЛИТЕЛЬНЫЙ ВОПРОС
1 .You study English every day, don’t you? 2. She can play the piano very well, can’t she? 3. He may take my telephone number, may not he? 4. They often visit their grandparents in the village, don’t they? 5. The Children were allowed to watch TV in the evening, weren’t they? 6. She likes to sing with her friends, doesn’t she? 7. We must come at school in time, mustn’t we? 8 The cat is in the tree, isn’t it? 9. You should give up smoking, shouldn’t you? 10.worked in the camp last summer, didn’t I?
Если вы нашли ошибку или другую проблему, мы будем благодарны за ваше сообщение!
Есть несколько различных вариантов, как это сделать:
- Выделите текст с ошибкой, нажмите сочетание клавиш CTRL+ENTER, в открывшемся окне опишите проблему и отправьте нам!
- Напишите в комментариях ниже о найденной проблеме
- Воспользуйтесь контакт формой